Powered By Blogger

esmaspäev, 10. aprill 2017

Pensionäri pügatakse topelt

Aprillist indekseeriti vanaduspensione mingi praktiliselt mitte arusaadava protsendi võrra, ehkki tuututati 5,1%st. Jah, ka minu 1. samba (sest 2. sammast polnud toona ka maksuametniku arvates minu vanuse tõttu mõtet võtta) reaalne pensionisumma tõusis 27 euro võrra. Mis paneb mind aga hämmastama, on see, et maksan sellelt kasvanud pensionilt sisuliselt suurema osa tagasi tulumaksuna. Tulumaks moodustab mu pensionist juba 13%. Huvitav, kellele ja mille eest maksan, kui olen oma pensioni ligi 45 aastase tööstaažiga igati välja teeninud, panustades Eesti arengusse nii enne kui pärast võimuvahetust? Jah, jätkan töötamist, nagu ka praegune võimuliit kangesti soovitab. Mis on aga selle tulemus? Minu tulumaksuvaba osa pensionist väheneb seetõttu ligi poole võrra, aga samal ajal maksan ma tulumaksu ka oma käsunduslepingult, ning mis veel naljakam, tööandja peab maksma sotsiaalmaksu mu töötasult (mis eladeski ei jõua enam mu pensionisse), sh. ravikindlustusmaksu, mille olen oma seniste töötasudega ammuilma kinni maksnud ning mis vanaduspensionäri puhul samuti ei oma mingit tähtsust. (NB! Pole kordagi 20 aasta jooksul olnud haiguslehel ega kasutanud muid Haigekassa teenuseid ega isegi mitte perearsti abi.) Summa summarum maksan ka pensionärina riigile tagasi enam kui kolmandiku enne ja nüüd ausalt teenitud tasust, millest mina ei näe enam sentigi kuni elu lõpuni (ah, jaa sugulastele matusetoetus?!). Kui see pole ebaõiglane, siis mis see on?

Kommentaare ei ole: